In dit overzicht staan alle missies die we hebben geschreven voor de scenario’s. Binnenkort komen hier ook de missies bij die zijn geschreven voor gebruik in de reguliere vakken. Als u missies heeft die hieraan toegevoegd kunnen worden, of als u fouten in de database tegenkomt, mail dan naar astrik@lentiz.nl.
Dit overzicht kan het beste bekeken worden op een groot scherm.
Titel | Code | Skilltree | Specialisatie | Niveau | Missietekst | Eindproduct | Aantal personen | Te gebruiken in | School auteur | Missiekaart | Missiebriefing |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Democratie doe je | e.j.1.A | Europeaan | Journalist | 1 | Doe mee aan de raadsbijeenkomsten en kijk terug op het proces en de uitkomsten daarvan | Opnames raadsbijeenkomsten | klas | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Van harte welcome in ons koude landje | e.j.2.C | Europeaan | Journalist | 2 | Als Nederlander heb je het misschien niet door, maar we zijn maar een raar volkje. Maak een Welcome Guide waarin je uitlegt hoe Nederland en Nederlanders verschillen van andere landen. | Welcome Guide | 2 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Een reis vol (ge)varen... | e.o.2.A | Europeaan | Onderzoeker | 2 | Vluchtelingen komen vaak van ver voordat ze in Nederland eindigen. Zoek uit waar ze vandaan komen en welke routes ze nemen, en maak hiervan een kaart of infographic | Kaart of infographic | 2-4 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Een goed verhaal zegt meer dan 1000 feiten | i.k.2.A | International | Kosmopoliet | 2 | Doe een klein onderzoekje naar de gewoontes en waarden van een cultuur. Schrijf vervolgens een ficitief verhaal van een vluchteling waarin deze gewoontes en waarden terugkomen. | Verhaal | 1 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Word vlogger! | p.i.2.A | Professional | Intellectueel | 2 | Maak een vlog van 5 tot 10 minuten over het thema van het scenario en hoe jullie er mee omgaan. | Vlog | 1-2 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
We need a masterplan! | p.o.2.B | Professional | Ondernemer | 2 | Maak met heel Driewateren een masterplan voor de komst van het azc. Schrijf de verschillende onderdelen en laat het college van B&W erover stemmen. | Masterplan | klas | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Het allerbelangrijkst | p.v.1.A | Professional | Vakman | 1 | Bekijk interviews met vluchtelingen, en kijk welke rol onderwijs en werk in hun leven heeft. | Quote-verslag | 1-2 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Wij/zij zijn er ook nog! | p.o.1.B | Professional | Ondernemer | 1 | Je karakter heeft een hele duidelijke mening, en dat zal de wereld weten ook! Maak een pamflet of poster waarin je je standpunt (voor of tegen het azc) duidelijk maakt. | Pamflet of poster | 2-3 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Interview een vluchteling | r.d.2.A | Reiziger | Diplomaat | 1 | De beste manier om meer over vluchtelingen te leren is door met ze te praten. Bereid een interview in het Engels voor en interview iemand die naar Nederland is gevlucht. | Audio-opname interview | 2-4 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
(G)een Babyloonse spraakverwarring | r.s.2.C | Reiziger | Spreker | 2 | Maak een boekje voor vluchtelingen waarin je belangrijke Nederlandse uitdrukkingen vertaalt in vier talen | Uitdrukkingenboekje | 4 | Scenario - AZC in Driewateren | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Word astronaut! | p.v.1.B | Professional | Vakman | 1 | Solliciteer voor de functie die je wilt hebben op het schip dat je wilt hebben. Schrijf hiervoor een brief en een CV (curriculum vitae). | Sollicitatiebrief + CV | 1 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Arecibo 2029 boodschap | e.o.1.A | Europeaan | Onderzoeker | 1 | Doe de Arecibo boodschap uit 1974 na. Onderzoek je eigen cultuur en vat deze samen in een pictogram-boodschap. | Pictogram-boodschap | 2 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Eigen haard is goud waard | i.k.2.B | International | Kosmopoliet | 2 | Maak met je schip een indeling van de leefruimtes. Doe dit op een manier die past bij de cultuur van je schip. Kijk vervolgens terug op hoe de beslissingen gemaakt zijn. | Voorkeurenblad + plattegrond | 5-8 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Mayday! M'aider! | r.s.1.A | Reiziger | Spreker | 1 | Met twee schepen maak je een zwaartekrachtslinger om Saturnus. Probeer iedereen veilig erdoorheen te krijgen door effectief te communiceren in het Frans en Engels! | Opname (En) + omschrijving (Fr) | 10-16 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Alles over ESA | i.p.1.B | International | Politicoloog | 1 | Doe een kort onderzoekje naar de ESA (European Space Agency) en zijn vestigingen. Verwerk de informatie tot een begrijpelijke infographic. | Infographic | 1-2 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |
Samen in een schuitje | p.o.1.C | Professional | Ondernemer | 1 | Bedenk in een groep hoe je een ruimte in je schip wilt inrichten. Verdeel hierna de taken voor de uitwerking van jullie geweldige design! | Design (tekeningen + tekst) | 3-5 | Scenario - Terra Proxima | Lentiz Reviuslyceum | Kaart | Briefing |